TÜRKİYE CUMHURİYETİ
ANAYASA MAHKEMESİ
BİRİNCİ BÖLÜM
KARAR
TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. (5)
(Başvuru Numarası: 2015/6691)
Karar Tarihi: 8/3/2018
Başkan
:
Burhan ÜSTÜN
Üyeler
Serruh KALELİ
Nuri NECİPOĞLU
Hasan Tahsin GÖKCAN
Rıdvan GÜLEÇ
Raportör
M. Emin ŞAHİNER
Başvurucular
Türkiye İş Bankası A.Ş. (bkz. ekli tablonun A sütunu)
Vekilleri
Bkz. ekli tablonun (H) sütunu
I. BAŞVURUNUN KONUSU
1. Başvuru, başvurucular tarafından çalışanları adına Türkiye İş Bankası A.Ş. Mensupları Munzam Sosyal Güvenlik ve Yardımlaşma Sandığı Vakfına (Vakıf) yapılan katkı payı ödemelerinin ücret olarak değerlendirilmesi sonucu gelir vergisi ve damga vergisi tarh edilerek vergi ziyaı cezaları kesilmesi nedeniyle mülkiyet hakkının ihlal edildiği iddiasına ilişkindir.
II. BAŞVURU SÜRECİ
2. Başvuru, başvuru formu ve eklerinin idari yönden yapılan ön incelemesinden sonra Komisyona sunulmuştur.
3. Konularının aynı olması nedeniyle ekli tablonun A sütununda numaraları belirtilen başvuru dosyalarının aynı tablonun (1) numaralı satırında yer alan 2015/6691 numaralı bireysel başvuru dosyası ile birleştirilmesine ve incelemenin bu dosya üzerinden yapılmasına karar verilmiştir.
4. Komisyonca başvurunun kabul edilebilirlik incelemesinin Bölüm tarafından yapılmasına karar verilmiştir.
5. Bölüm Başkanı tarafından başvurunun kabul edilebilirlik ve esas incelemesinin birlikte yapılmasına karar verilmiştir.
6. Başvuru belgelerinin bir örneği bilgi için Adalet Bakanlığına (Bakanlık) gönderilmiştir. Anayasa Mahkemesi İçtüzüğü'nün (İçtüzük) 71. maddesinin (2) numaralı fıkrası uyarınca başvurunun içtihadın oluştuğu alana ilişkin olduğu değerlendirilerek Bakanlık cevabı beklenilmeden incelenmesine karar verilmiştir.
III. OLAY VE OLGULAR
7. Başvuru formu ve eklerinde ifade edildiği şekliyle ilgili olaylar özetle şöyledir:
8. Vergi İdaresince Türkiye İş Bankası A.Ş. (Banka) nezdinde 2007-2011 yılları arası dönem için yapılan vergi incelemesi sonucunda 23/11/2012 ve 1/4/2013 tarihli vergi raporları düzenlenmiştir.
9. Bu raporlarda özetle;
i. Vakfın personele ek haklar sağladığı, bu sebeple özel sigorta fonksiyonu gördüğü, Vakfın ana finansman kaynağının ise çalışanlardan ve Bankadan sağlanan katkı payları olduğu vurgulanmıştır.
ii. Vakıf tarafından çalışanlara sağlanan menfaatlerin bir kısmının Banka tarafından finanse edildiği, bu yönüyle Bankaca ödenen katkı paylarının işçilere sağlanan menfaatlere ilişkin işveren payı olarak algılanması gerektiği ifade edilmiştir.
iii. Bunun yanında Banka katkı payının hesabında çalışanların emekliliğe esas maaş ve ikramiye paylarının dikkate alındığı, bundaki amacın ise her bir çalışanın elde edeceği menfaatin net tutarının belirlenmesi olduğu belirtilmiştir. Rapora göre banka katkı payı ödemelerinden esas yararlananlar çalışanlar olup Vakıf ise sadece buna aracılık etmektedir.
iv. Sonuç olarak Bankanın muhtelif şubeleri tarafından çalışanları adına yapılan ödemelerin ücret mahiyetinde olduğu, bu ödemelerin ise 31/12/1960 tarihli ve 193 sayılı Gelir Vergisi Kanunu'nun 63. maddesinde yazılı şartları taşımaması nedeniyle ücret matrahından indirilemeyeceği kanaatine varılmıştır.
10. Vergi İdaresince raporlardaki tespitler doğrultusunda, bu ödemeler üzerinden gelir vergisi kesilerek beyan edilip ödenmediği gerekçesiyle cezalı gelir vergisi tarhiyatları yapılmıştır. Ayrıca bu katılım payları ödemelere ilişkin belgelerde gösterilmediğinden damga vergisi matrahının eksik hesaplandığı gerekçesiyle de cezalı damga vergisi tarh edilmiştir.
11. Başvurucular tarafından vergilendirme dönemleri ekli tablonun (F) sütununda gösterilen bu tarhiyatlara karşı vakıflara ödenen katkı paylarının ücret sayılamayacağı iddiasıyla ekli tablonun (E) sutununda gösterilen vergi mahkemelerinde dava açılmıştır.
12. Yapılan yargılamalar sonunda açılan davalar reddedilerek kesinleşmiş ve yargılamaları sona erdiren nihai kararlar ekli tablonun (B) sütununda belirtilen tarihlerde başvuruculara tebliğ edilmiştir.
13. Başvurucular, ekli tablonun (C) sütununda gösterilen tarihlerde Anayasa Mahkemesine bireysel başvuruda bulunmuşlardır.
IV. İLGİLİ HUKUK
14. Konu hakkında ilgili hukuk için bkz. Türkiye İş Bankası A.Ş. [GK], B. No: 2014/6192, 12/11/2014; Türkiye İş Bankası A.Ş. Şubeleri, B. No: 2014/6193, 15/10/2015.
V. İNCELEME VE GEREKÇE
15. Mahkemenin 8/3/2018 tarihinde yapmış olduğu toplantıda başvuru incelenip gereği düşünüldü:
A. Başvurucuların İddiaları
16. Başvurucular, temel olarak personel adına Vakfa yapılan katkı payı ödemelerinin vergiye tabi ücret niteliği taşıdığı gerekçesiyle cezalı vergi tarh ve tahakkuk edilmesinden yakınmaktadırlar. Başvurucular bu bağlamda;
i. İlk olarak katkı payı ödemelerinin, üzerinde çalışanların tasarruf yetkileri bulunmadığı için “elde edilmiş olma” unsuru gerçekleşmediğinden vergiye tabi olamayacağını; bu ödemelerin kıyas yoluyla ücret olarak kabulünün de verginin kanuniliği ilkesine aykırı olduğunu ifade etmişlerdir.
ii. Ayrıca söz konusu ödemelerin ücret olduğuna ilişkin yerleşik bir idari uygulama ve yargısal içtihat bulunmadığı gibi aksine bu ödemelerin ücret olmadığına ilişkin Yargıtay içtihadı ve Maliye Bakanlığı muktezaları bulunduğunu belirtmişlerdir.
iii. Bunun yanında emeklilik veya maluliyet koşulları gerçekleşmeden söz konusu kuruluşlara yapılan ödemelerin vergilendirilmesinin mükerrer vergilendirme olacağı vurgulanmıştır.
17. Başvurucular, bu gerekçelerle mülkiyet ve adil yargılanma haklarının ihlal edildiğini ileri sürmüşlerdir.
B. Değerlendirme
18. Başvuru konusu ile ilgili ilkeler daha önce Anayasa Mahkemesi tarafından 12/11/2014 tarihli kararda ortaya konulmuştur (Türkiye İş Bankası A.Ş., §§ 34-61). Buna göre her ne kadar başvurucular adil yargılanma hakkının da ihlal edildiğini ileri sürmüşlerse de başvurucuların bütün şikâyetleri ilgili olduğu mülkiyet hakkı kapsamında incelenmiştir.
19. Bu bağlamda öncelikle vergi ve benzeri yükümlülükler ile sosyal güvenlik prim ve katkılarını belirlemeye, değiştirmeye ve bunların ödenmesini güvence altına almaya yönelik müdahalelerin -taşıdığı amaçlar dikkate alındığında- devletin mülkiyetin kamu yararına kullanımını kontrol veya düzenlenmesi yetkisi kapsamında incelenmesi gerektiği kabul edilmiştir (Türkiye İş Bankası A.Ş., § 46).
20. Anayasa’nın 13. maddesi temel hak ve hürriyetlerin sınırlandırılmasına ilişkin genel ilkeleri, 35. maddesi mülkiyet hakkının sınırlandırılmasına ilişkin özel ilkeleri tespit ederken vergi ödevine ilişkin 73. maddesi ise vergi yoluyla mülkiyet hakkına yapılacak müdahalelerin anayasal sınırlarına ilişkin özel hükümler içermektedir. Anayasa'nın 13. maddesinde yapılan düzenlemeye uygun bir şekilde 35. maddesi de mülkiyet hakkına getirilecek sınırlamaların kanunla düzenlenmesi gerektiğini ifade etmektedir. Ayrıca Anayasa'nın 73. maddesinin üçüncü fıkrası hükmüyle vergi mükellefi bakımından vergisel yükümlülüklerin "belirliliği" ve "öngörülebilirliği" ve bu bağlamda vergi mükelleflerinin hukuki güvenliği sağlanmak istenmiştir (Türkiye İş Bankası A.Ş., §§ 38-40).
21. Somut başvuru açısından Vakfa ödenen katkı paylarının ücret olarak kabul edilip edilmeyeceği kural olarak derece mahkemelerinin takdirindedir. Bununla birlikte Anayasa Mahkemesince öncelikle uyuşmazlık konusu vergilere ilişkin vergilendirme dönemi olan 2007-2011 yıllarında Banka katkı payı ödemelerinin ücret olarak kabul edilip vergilendirilmesine ilişkin müdahalenin kanun tarafından öngörülmüş olması koşulu bakımından değerlendirilmesi gerekmektedir (Türkiye İş Bankası A.Ş., § 497).
22. Bu açıklamalar ışığında somut başvuruya bakıldığında Vakfın kurulmuş olduğu tarihten vergi incelemesinin yapıldığı 2012 yılına kadar Vergi İdaresinin Banka tarafından Vakfa ödenen katkı paylarının vergilendirilmesine ilişkin herhangi bir girişiminin veya emsal niteliğinde bir uygulamasının bulunmadığı görülmektedir. Bunun yanında Bankanın uzun yıllar boyunca yaptığı katkı payı ödemeleri vergilendirilmemiştir. Buna göre vergilendirme dönemi itibarıyla katkı payı ödemesinin ücret olarak değerlendirilmesine esas alınan "menfaatin elde edilme zamanı"na ilişkin Kanun hükmünün açık ve net olmadığı, bu konu hakkındaki yargı kararlarından da anlaşılmaktadır. Nitekim Vakfa ödenen katkı payları üzerinde, çalışanların tasarruf haklarının bulunmadığına ilişkin Yargıtay içtihadı mevcut olup katkı paylarının ücret olarak vergilendirilmeyeceğine ilişkin başka bir kuruma verilmiş mukteza ve 1991 yılında verilmiş Danıştay kararı bulunduğu görülmektedir. Dolayısıyla başvuruya konu edilen vergilendirme dönemleri itibarıyla başvuruculardan bu ödemelerin vergiye tabi olacağını öngörmelerini beklemek mümkün bulunmamaktadır (Türkiye İş Bankası A.Ş., §§ 58-60).
23. Sonuç olarak Vakfa ödenen katkı paylarının ücret sayılarak vergilendirilmesine ilişkin işlemlerin öngörülebilir bir kanuni dayanağının bulunmadığı anlaşıldığından Vakfa yapılan katkı payı ödemeleri üzerinden vergi tahsil edilmesi nedeniyle başvurucuların Anayasa'nın 35. maddesinde güvence altına alınan mülkiyet haklarının ihlal edildiğine karar verilmiştir. Vergi asılları bakımından varılan sonuç dolayısıyla vergi cezaları bakımından ayrıca değerlendirme yapılmasına ise gerek görülmemiştir (Türkiye İş Bankası A.Ş., § 61). Somut başvuruda da anılan kararda açıklanan ilkelerden ayrılmayı gerektirir bir durumun bulunmadığı anlaşıldığından başvuruya konu vergileme dönemleri itibarıyla başvurucuların mülkiyet haklarına yapılan müdahalenin öngörülebilir bir kanuni dayanağının bulunmadığı sonucuna varılmıştır.
24. Açıklanan gerekçelerle başvurucuların Anayasa’nın 35. maddesinde güvence altına alınan mülkiyet haklarının ihlal edildiğine karar verilmesi gerekir.
C. 6216 Sayılı Kanun'un 50. Maddesi Yönünden
25. 30/3/2011 tarihli ve 6216 sayılı Anayasa Mahkemesinin Kuruluşu ve Yargılama Usulleri Hakkında Kanun’un 50. maddesinin (1) ve (2) numaralı fıkraları şöyledir:
“(1) Esas inceleme sonunda, başvurucunun hakkının ihlal edildiğine ya da edilmediğine karar verilir. İhlal kararı verilmesi hâlinde ihlalin ve sonuçlarının ortadan kaldırılması için yapılması gerekenlere hükmedilir…
(2) Tespit edilen ihlal bir mahkeme kararından kaynaklanmışsa, ihlali ve sonuçlarını ortadan kaldırmak için yeniden yargılama yapmak üzere dosya ilgili mahkemeye gönderilir. Yeniden yargılama yapılmasında hukuki yarar bulunmayan hâllerde başvurucu lehine tazminata hükmedilebilir veya genel mahkemelerde dava açılması yolu gösterilebilir. Yeniden yargılama yapmakla yükümlü mahkeme, Anayasa Mahkemesinin ihlal kararında açıkladığı ihlali ve sonuçlarını ortadan kaldıracak şekilde mümkünse dosya üzerinden karar verir.”
26. Başvurucular, yeniden yargılamaya karar verilmesi ve maddi tazminat talebinde bulunmuşlardır.
27. Başvuruda, mülkiyet hakkının ihlal edildiği sonucuna varılmıştır.
28. Mülkiyet hakkının ihlalinin sonuçlarının ortadan kaldırılması için yeniden yargılama yapılmasında hukuki yarar bulunduğundan kararın bir örneğinin yeniden yargılama yapılmak üzere ekli tablonun (E) sütununda belirtilen mahkemelere gönderilmesine karar verilmesi gerekir.
29. Yeniden yargılama yapılmak üzere dosyanın yetkili yargı merciine gönderilmesine karar verilmesinin ihlal iddiası açısından yeterli bir giderim oluşturduğu anlaşıldığından başvurucuların tazminat taleplerinin reddine karar verilmesi gerekir.
30. Avukat Levent Geyhan tarafından temsil edilen başvuruculara 1.980 TL vekâlet ücretinin müştereken ödenmesine, Avukat Umut İşçi tarafından temsil edilen başvuruculara 1.980 TL vekâlet ücretinin müştereken ödenmesine, Avukat Azer Sönmez tarafından temsil edilen başvuruculara 1.980 TL vekâlet ücretinin müştereken ödenmesine, Avukat Zerrin Deniz Köktürksuvarlı tarafından temsil edilen başvuruculara 1.980 TL vekâlet ücretinin müştereken ödenmesine, Avukat Levent Uygur tarafından temsil edilen başvuruculara 1.980 TL vekâlet ücretinin müştereken ödenmesine, Avukat Bahar Kosovalı Ünal tarafından temsil edilen başvuruculara 1.980 TL vekâlet ücretinin müştereken ödenmesine, Avukat Haluk Çavdar tarafından temsil edilen başvuruculara 1.980 TL vekâlet ücretinin müştereken ödenmesine, Avukat Barış Cantosun tarafından temsil edilen başvuruculara 1.980 TL vekâlet ücretinin müştereken ödenmesine, Avukat Medar Acar tarafından temsil edilen başvuruculara 1.980 TL vekâlet ücretinin müştereken ödenmesine, Avukat Yasin Onay tarafından temsil edilen başvuruculara 1.980 TL vekâlet ücretinin müştereken ödenmesine, Avukat Cüneyt Özün tarafından temsil edilen başvuruculara 1.980 TL vekâlet ücretinin müştereken ödenmesine, Avukat Özay Şule Gürses tarafından temsil edilen başvurucuya 1.980 TL vekâlet ücretinin ödenmesine, Avukat Gülçin Doğan tarafından temsil edilen başvurucuya 1.980 TL vekâlet ücretinin ödenmesine, dosyadaki belgelerden tespit edilen 2015 yılında yapılan başvurular için 226,90 TL, 2016 yılında yapılan başvurular için 239,50 TL ve 2017 yılında yapılan başvurular için 257,50 TL harç giderinden oluşan yargılama giderinin her bir başvurucuya ayrı ayrı ödenmesine karar verilmesi gerekir.
VI. HÜKÜM
Açıklanan gerekçelerle;
A. Başvurucuların kamuya açık belgelerde kimliklerinin gizli tutulması taleplerinin REDDİNE,
B. Başvurucuların mülkiyet haklarının ihlal edildiği yönündeki iddialarının KABUL EDİLEBİLİR OLDUĞUNA,
C. Anayasa'nın 35. maddesinde güvence altına alınan mülkiyet hakkının İHLAL EDİLDİĞİNE,
D. Kararın bir örneğinin mülkiyet hakkının ihlalinin sonuçlarının ortadan kaldırılması için yeniden yargılama yapılmak üzere ekli tablonun (E) sütununda yer alan mahkemelere GÖNDERİLMESİNE,
E. Yargılama giderlerinin ekli tablolarda gösterildiği şekliyle BAŞVURUCULARA MÜŞTEREKEN veya AYRI AYRI ÖDENMESİNE,
F. Ödemenin, kararın tebliğini takiben başvurucuların Maliye Bakanlığına başvuru tarihinden itibaren dört ay içinde yapılmasına; ödemede gecikme olması hâlinde bu sürenin sona erdiği tarihten ödeme tarihine kadar geçen süre için yasal FAİZ UYGULANMASINA,
G. Kararın bir örneğinin Adalet Bakanlığına GÖNDERİLMESİNE 8/3/2018 tarihinde OYBİRLİĞİYLE karar verildi.
EK:1 TABLO
İlgili Başvurucular
Vekâlet Ücretleri
Avukat Levent Geyhan tarafından temsil edilen başvurucular
1. 980 TL (müştereken)
Avukat Umut İşçi tarafından temsil edilen başvurucular
Avukat Azer Sönmez tarafından temsil edilen başvurucular
Avukat Zerrin Deniz Köktürksuvarlı tarafından temsil edilen başvurucular
Avukat Levent Uygur tarafından temsil edilen başvurucular
Avukat Bahar Kosovalı Ünal tarafından temsil edilen başvurucular
Avukat Haluk Çavdar tarafından temsil edilen başvurucular
Avukat Barış Cantosun tarafından temsil edilen başvurucular
Avukat Medar Acar tarafından temsil edilen başvurucular
Avukat Yasin Onay tarafından temsil edilen başvurucular
Avukat Cüneyt Özün tarafından temsil edilen başvurucular
Avukat Özay Şule Gürses tarafından temsil edilen başvurucu
Avukat Gülçin Doğan tarafından temsil edilen başvurucu
4SIRA
( A )
( B )
( C )
( D )
( E )
( F)
(G )
(H)
(I)
Bireysel
Başvuru Numarası
Nihai Karar
Tebliğ
Tarihi
Bireysel Başvuru
Başvurucu
Şube
Adı
İlk Derece
Mahkemesi
Dönem
Esas
Numarası
Başvuru
Harcı
(TL)
1
2015/6691
11/3/2015
10/4/2015
Tunceli
Malatya Vergi Mahkemesi
2010
2014/363
UMUT İŞÇİ
226,90 TL
2
2015/8222
25/3/2015
13/5/2015
Geyve
Sakarya
Sakarya Vergi Mahkemesi
2008
2013/96
LEVENT UYGUR
3
2015/8224
2007
2013/95
4
2015/10747
7/5/2015
19/6/2015
Gebze OSB
Kocaeli
Kocaeli 2. Vergi Mahkemesi
2011
2014/487
CÜNEYT ÖZÜN
5
2015/10750
Çayırova
2014/500
6
2015/10959
30/3/2015
26/6/2015
Şişli
İstanbul
İstanbul 8. Vergi Mahkemesi
2013/151
AZER SÖNMEZ
7
2015/10964
Silivri
2013/237
8
2015/11289
3/7/2015
Cağaloğlu
İstanbul 4. Vergi Mahkemesi
2013/201
9
2015/11616
6/7/2015
Genel Müdürlük
İstanbul 7. Vergi Mahkemesi
2013/230
GÜLÇİN DOĞAN
10
2015/11676
Karamürsel
2014/484
11
2015/11936
20/7/2015
Ankara
Ankara 5. Vergi Mahkemesi
2013/1001
YASİN ONAY
12
2015/11986
14/7/2015
Eskişehir
Eskişehir 1. Vergi Mahkemesi
2013/136
MEDAR ACAR
13
2015/11988
2013/135
14
2015/12113
10/7/2015
Teşvikiye
2013/285
15
2015/12119
Moda
2013/239
16
2015/12120
Kışla Caddesi Rami
2013/146
17
2015/12122
2013/352
18
2015/12134
Güneşli
2013/291
19
2015/12136
10/7/.2015
Kızıltoprak
2013/238
20
2015/12138
Şehremini
2013/189
21
2015/12184
Akatlar
İstanbul 11. Vergi Mahkemesi
2013/190
22
2015/12185
Mercan
İstanbul 6. Vergi Mahkemesi
2013/203
23
2015/12186
Kartal Sanayi Bölgesi
2013/186
24
2015/12187
Ümraniye
İstanbul 1. Vergi Mahkemesi
2013/257
25
2015/12188
Altunizade
İstanbul 3. Vergi Mahkemesi
2013/211
26
2015/12189
Davutpaşa Sanayi Sitesi İstanbul
2013/288
27
2015/12190
Kaynarca
2013/229
28
2015/12191
İstanbul 9. Vergi Mahkemesi
2013/224
29
2015/12192
Zeytinburnu
2013/246
30
2015/12193
Beşyüzevler
2013/225
31
2015/12194
Gültepe
2013/251
32
2015/12195
Dördüncü Levent
2013/249
33
2015/12196
Maslak
2013/269
34
2015/12209
İstoç
2013/176
35
2015/12210
Kartal
2013/226
36
2015/12214
Koşuyolu
2013/261
37
2015/12215
Yeşilyurt
38
2015/12216
Kozyatağı
2013/199
39
2015/12217
Küçükköy
2013/207
40
2015/12219
Karaköy
İstanbul 10. Vergi Mahkemesi
2013/159
41
2015/12225
Altıyol
2013/232
42
2015/12230
Bayrampaşa
2013/205
43
2015/13050
28/7/2015
Bağdat Caddesi
2014/502
44
2015/13051
Gebze İbrahimağa Caddesi
2014/497
45
2015/14550
19/8/2015
Nergis
İzmir
İzmir 4. Vergi Mahkemesi
2009
2014/1251
ZERRİN DENİZ KÖKTÜRKSUVARLI
46
2015/14551
7/7/2015
Dikili
İzmir 1. Vergi Mahkemesi
2014/927
47
2015/14552
Menderes
2014/707
48
2015/14553
1/7/2015
Pınarbaşı
2014/848
49
2015/14554
18/8/2015
Ulucak-Kemalpaşa OSB
İzmir 2. Vergi Mahkemesi
2014/1182
50
2015/14555
2014/1181
51
2015/14556
Bayındır
2014/700
52
2015/14557
Ege Serbest Bölge
2014/1229
53
2015/14558
Çarşı-Bornova
2014/844
54
2015/14559
2014/704
55
2015/14560
2014/703
56
2015/14561
Mansuroğlu
2014/861
57
2015/14562
2014/845
58
2016/14563
2014/709
59
2015/14656
Sultangazi İstanbul
2013/170
60
2015/14666
8/6/2015
20/8/2015
İstanbul Kurumsal
61
2015/14667
Merter
2013/188
62
2015/14668
Beyoğlu
63
2015/14669
Aksaray
2013/243
64
2015/14670
2013/164
65
2015/14671
Kozyatağı Kurumsal
2013/223
66
2015/14672
2013/209
67
2015/14723
24/8/2015
Eskişehir Sanayi
2014/439
68
2015/14725
2014/441
69
2015/14727
2014/440
70
2015/14729
25/8/2015
Atatürk Bulvarı
2014/444
71
2015/14731
2014/443
72
2015/14732
Osmangazi Üniversitesi
2014/445
73
2015/14735
2014/447
74
2015/14737
2014/446
75
2015/14740
2014/442
76
2015/14803
2/9/2015
İskitler
2013/1002
BARIŞ CANTOSUN
239,50 TL
77
2015/14932
26/8/2015
Dünya Ticaret Merkezi
2013/280
78
2015/14937
Selamiçeşme
2013/177
79
2015/14939
Maslak Kurumsal
2013/361
80
2015/14940
Cevizli
81
2015/14941
Sultangazi
2013/253
82
2015/16931
1/4/2014
3/11/2015
Demetevler
Ankara 1. Vergi Mahkemesi
83
2016/445
12/11/2015
2/1/2016
2. Sanayi Sitesi
2014/868
84
2016/448
Balçova
2014/1354
85
2016/449
Üçkuyular
2014/1352
86
2016/451
2014/757
87
2016/453
2014/758
88
2016/454
2014/1180
89
2016/922
7/12/2015
18/1/2016
Başkent
Ankara 3. Vergi Mahkemesi
2014/1391
90
2016/923
10/12/2015
Kavaklıdere
2014/1389
91
2016/1000
8/12/2015
Kırıkkale
Kırıkkale Vergi Mahkemesi
2014/125
92
2016/1003
2014/126
93
2016/1005
2014/124
94
2016/1006
Başkent Ticari
2014/1394
95
2016/1009
10/2/2016
Sincan
2014/878
96
2016/1012
2014/1387
97
2016/1024
Maltepe
2014/1414
98
2016/1025
2014/1416
99
2016/1027
Yeşiltepe
2014/1412
100
2016/1029
2014/1413
101
2016/1031
Küçükevler
2014/1418
102
2016/1032
2014/1419
103
2016/1268
15/12/2015
Altındağ
İzmir 3. Vergi Mahkemesi
2014/678
104
2016/1297
19/1/2016
Tire
2014/867
105
2016/1298
Çandarlı
2014/937
106
2016/1301
2014/939
107
2016/1303
2014/940
108
2016/1304
Basın Sitesi
2014/808
109
2016/1306
Ege Üniversitesi
2014/865
110
2016/1308
2014/863
111
2016/1310
2014/809
112
2016/1311
2014/864
113
2016/1312
Yıkıkkemer
2014/744
114
2016/1313
Dokuz Eylül Üniversitesi
2014/755
115
2016/1315
Gaziler Caddesi
2014/675
116
2016/1316
2014/807
117
2016/1317
2014/753
118
2016/1467
21/1/2016
Fatsa
Ordu
Ordu Vergi Mahkemesi
2014/291
HALUK ÇAVDAR
119
2016/1468
2014/284
120
2016/1470
2014/282
121
2016/1471
Yenimahalle
2014/280
122
2016/1807
25/12/2015
25/1/2016
Torbalı
2014/1879
123
2016/1815
Alaçatı-Çeşme
2014/974
124
2016/1950
12/2/2016
2014/1500
BAHAR KOSOVALI ÜNAL
125
2016/1953
Kozyatağı Ticari
2014/1675
126
2016/1960
26/1/2016
Cennet Mahallesi
2014/2186
127
2016/2398
9/12/2015
4/2/2016
Tuzla Tersane
2014/1090
ÖZAY ŞULE GÜRSES
128
2016/2634
Küçükesat
2014/1376
129
2016/2824
31/12/2015
8/2/2016
Menemen
2014/3543
130
2016/3004
Odunpazarı
2014/505
131
2016/3005
13/1/2016
Eskibağlar
132
2016/3006
29/12/2015
Bilecik
2014/838
133
2016/3008
2014/836
134
2016/3009
2014/837
135
2016/3010
Eskişehir Ticari
2014/747
136
2016/3011
2014/746
137
2016/3012
2014/749
138
2016/3083
2014/1046
139
2016/3084
Kurtköy
2014/1975
140
2016/3086
2014/1369
141
2016/3089
2014/1627
142
2016/3090
Kartal Ticari
2014/1125
143
2016/3091
Davutpaşa Sanayi Sitesi
2014/1353
144
2016/3095
2014/2309
145
2016/3099
Topkapı Sanayi Sitesi
2014/1302
146
2016/3100
2014/1891
147
2016/3101
Beylikdüzü
2014/1238
148
2016/3106
2014/2217
149
2016/3107
Şaşkınbakkal
2014/1778
150
2016/3108
2014/1866
151
2016/3109
Taksim
2014/1565
152
2016/3110
Fatih
2014/1179
153
2016/3139
2014/2402
154
2016/3141
Bahçeşehir
2014/1128
155
2016/3143
Fındıkzade
2014/1043
156
2016/3144
2014/1836
157
2016/3145
Yayla
2014/1138
158
2016/3146
Rıhtım-Kadıköy Ticari
2014/1813
159
2016/3148
2014/1858
160
2016/3150
161
2016/3152
Sefaköy
2014/1779
162
2016/3155
Tuzla Deri Sanayi
2014/1117
163
2016/3156
2014/1846
164
2016/3157
2014/1344
165
2016/3158
İçerenköy
2014/1052
166
2016/3161
Nautilus AVM
İstnabul
2014/1828
167
2016/3162
2014/1127
168
2016/3164
Galata Ticari
2014/2229
169
2016/3170
Bostancı
2014/1676
170
2016/3173
Pendik
2014/1890
171
2016/3174
172
2016/3748
26/2/2016
2014/1378
173
2016/3749
2014/1417
174
2016/3750
2014/1415
175
2016/3751
2014/1395
176
2016/3752
Dikmen
2014/1561
177
2016/3753
2014/1560
178
2016/3754
2014/1377
179
2016/3755
Köroğlu Caddesi
2014/1557
180
2016/3756
2014/1558
181
2016/3757
2014/1753
182
2016/4027
24/2/2016
2015/1501
183
2016/4028
2014/278
184
2016/4794
8/3/2016
2014/501
185
2016/4795
186
2017/4796
Anadolu Üniversitesi
2014/499
187
2016/4797
2014/498
188
2016/4798
Eskişehir OGS
2014/495
189
2016/4799
2014/494
190
2016/4800
2014/750
191
2016/4801
Porsuk
192
2016/4802
2014/473
193
2016/5421
21/3/2016
2014/1562
194
2016/5425
Yıldız
2014/1016
195
2016/5427
Nenehatun
2014/1374
196
2016/5429
2014/1559
197
2016/5430
2014/1375
198
2016/5563
Telsiz Mahallesi
2014/1087
199
2016/5838
23/3/2016
Yıkıkkemer-Buca
200
2016/6094
16/2/2016
Alaçatı-Dokuz Eylül Üniversitesi
2014/1332
201
2016/6098
2014/1877
202
2016/7058
11/4/2016
2014/975
203
2016/7070
23/2/2016
2014/1331
204
2016/10893
26/4/2016
Menderes Bulvarı
Kütahya
2014/947
205
2016/10895
10/6/2016
2014/948
206
2016/10898
2014/950
207
2016/12147
24/5/2016
28/6/2016
Petrokimya-Aliağa
2015/611
208
2016/12149
17/5/2016
Bergama
2014/1178
209
2016/12730
11/5/2016
30/6/2016
Tatvan
Bitlis
Van Vergi
2015/16
210
2016/12732
2014/276
211
2016/12734
212
2016/12736
Hakkari
2015/21
213
2016/12738
2015/17
214
2016/12740
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi
Van
2015/20
215
2016/12741
11/7/2016
Hakkari Dağ ve Komando T. K.
2015/18
216
2016/12742
Muş
2014/435
217
2016/12743
Beşyol
2014/563
218
2016/12795
2014/479
219
2016/12796
2014/480
220
2016/12798
İpekyolu
2014/565
221
2016/12799
2014/569
222
2016/12801
Erciş
223
2016/12802
2014/434
224
2016/12803
2014/566
225
2016/13371
18/7/2016
2015/614
226
2016/13377
Aliağa
2015/610
227
2016/13379
2015/615
228
2016/14205
21/6/2016
5/8/2016
Kiraz
229
2016/14206
22/6/2016
230
2016/14207
14/6/2016
2015/613
231
2016/14208
2015/612
232
2016/14210
233
2016/14211
Kemeraltı
2015/628
234
2016/15115
24/8/2016
Simav
2014/933
235
2017/14896
3/1/2017
20/2/2017
Tavşanlı
2014/943
LEVENT GEYHAN
257,50 TL
236
2017/16388
2014/946