TÜRKİYE CUMHURİYETİ
|
ANAYASA MAHKEMESİ
|
|
|
BİRİNCİ BÖLÜM
|
|
KARAR
|
|
HÜLYA KARACAOĞLAN VE DİĞERLERİ BAŞVURUSU
|
(Başvuru Numarası: 2015/3068)
|
|
Karar Tarihi: 21/3/2018
|
|
BİRİNCİ BÖLÜM
|
|
KARAR
|
|
Başkan
|
:
|
Burhan ÜSTÜN
|
Üyeler
|
:
|
Serruh KALELİ
|
|
|
Nuri
NECİPOĞLU
|
|
|
Hasan Tahsin
GÖKCAN
|
|
|
Rıdvan GÜLEÇ
|
Raportör
|
:
|
M. Emin
ŞAHİNER
|
Başvurucular
|
:
|
Hülya
KARACAOĞLAN ve diğerleri [Bkz. Ekli (2)
|
|
|
Numaralı
Tablonun (C) Sütunu]
|
Vekilleri
|
:
|
Bkz. Ekli
(2) Numaralı Tablonun (E) Sütunu
|
I. BAŞVURUNUN KONUSU
1. Başvuru, yapılan kanuni düzenleme ile devam eden yargılama
sürecine sonuca etkili olacak biçimde müdahale edilmesi nedeniyle adil
yargılanma hakkının ihlal edildiği iddiasına ilişkindir.
II. BAŞVURU SÜRECİ
2. Ekli listede sıralanan başvurulara ait başvuru formları ve
eklerinin idari yönden yapılan ön incelemelerinden sonra başvurular
Komisyonlara sunulmuştur.
3. Konularının aynı olması nedeniyle ekli (2) No.lu tablonun (B)
sütununda numaraları belirtilen başvuru dosyalarının aynı tablonun (1) numaralı
satırında yer alan 2015/3068 numaralı bireysel başvuru dosyası ile
birleştirilmesine ve incelemenin bu dosya üzerinden yapılmasına karar
verilmiştir.
4. Komisyonlarca kabul edilebilirlik incelemesinin Bölümler
tarafından yapılmasına karar verilmiştir.
5. Bölüm Başkanı tarafından başvuruların kabul edilebilirlik ve
esas incelemesinin birlikte yapılmasına karar verilmiştir.
6. Aynı konuya ilişkin içtihadın (Zekiye Şanlı, B. No: 2012/931, 26/6/2014; Yasemin Mutlu, B. No: 2013/1426,
25/3/2014) mevcut olması nedeniyle Anayasa Mahkemesi İçtüzüğü’nün
71. maddesinin (2) numaralı fıkrası gereğince başvuru, Bakanlık cevabı
beklenmeksizin kabul edilebilirlik ve esas yönünden incelenmiştir.
III. OLAY VE OLGULAR
A. Uyuşmazlığın Arka
Planı
7. Başvuru formu ve eklerinde ifade edildiği şekliyle ve Ulusal
Yargı Ağı Bilişim Sistemi (UYAP) aracılığıyla erişilen bilgi ve belgeler
çerçevesinde olaylar özetle şöyledir:
8. Başvurucular; Vakıflar Bankası Türk Anonim Ortaklığında (Banka)
çalıştıkları süre zarfında, 17/7/1964 tarihli ve 506 sayılı Sosyal Sigortalar
Kanunu’nun geçici 20. maddesi uyarınca kurulmuş bulunan T. Vakıflar Bankası
T.A.O. Memur ve Hizmetlileri Emekli Sağlık Yardım Sandığı Vakfına (Vakıf)
ödedikleri primler karşılığında emekliliğe hak kazanmışlardır.
9. Vakıf, kanunla kurulan sosyal güvenlik kurumları dışında
kalan ancak onlara denk kabul edilen bir tüzel kişilik olup söz konusu sandık
mensupları bakımından zorunlu sosyal güvenlik kurumu niteliğindedir.
10. Vakfın amacı, Vakıf Senedi’nin 4.
maddesinde şöyle ifade edilmiştir:
“...
a) İş bu vakıf senedi hükümleri dairesinde üyelerin emeklilik,
malullük, ölüm, hastalık, analık, iş kazaları ve meslek hastalıkları hallerinde
ve eş ve çocukları ile üyenin geçindirmekle yükümlü bulunduğu ana ve babasının
hastalıklarında, Sosyal Sigortalar Kanunları ile temin edilen yardımlardan az
olmamak üzere hak sahiplerine yardımda bulunmak;
…”
11. Vakfın gelirleri, sandık üyelerinin aylıklarından yapılan
prim kesintilerinden ve diğer gelirlerden oluşmaktadır. Banka da aynı esaslar
çerçevesinde hesaplanan tutarı işveren hissesi olarak her ay Vakfa
aktarmaktadır. Vakıf, üyelerine yapacağı yardımın miktarını ve dolayısıyla emekli
aylıklarına ilişkin artışları Vakıf Senedi’nde yazılı
hükümler çerçevesinde tek taraflı olarak belirlemekte olup bunun 506 sayılı
Kanun'la belirlenmiş alt sınırın altına düşmemesi gerekmektedir.
B. Başvurulara Konu Dava
Süreçleri
12. Sandık üyeleri, yapılan artışların 506 sayılı Kanun’un
geçici 20. maddesine uygun bir şekilde yapılmadığı gerekçesiyle Vakıf aleyhine
iş mahkemeleri önünde alacak davaları açmışlardır. Bu davalar sonucunda 506
sayılı Kanun’un geçici 20. maddesinin nasıl anlaşılıp uygulanacağı konusunda
bir yargısal içtihat yerleşmiştir.
13. Yargıtay Hukuk Genel Kurulunun bu çerçeveyi çizen 24/3/2010
tarihli ve E.2010/10-155, K.2010/170 sayılı kararına göre 506 sayılı Kanun'un
geçici 20. maddesinde değinilen alt sınırın belirlenmesinde, davalı Vakfın
bağladığı aylıklara yapılan artış oranlarının Sosyal Güvenlik Kurumu (bu Kuruma
devredilen SSK) sigortalılarına bağlanan yaşlılık aylıklarına yapılan artış
oranlarıyla karşılaştırılması usulü dikkate alınmalıdır. Böylece bulunan artış
oranının 506 sayılı Kanun uyarınca yaşlılık aylığı alanlara yapılan artış
oranından daha az olması durumunda da Vakıf Senedi'ndeki
düzenlemelere göre aylıklarında artış olacak kişilerin ayrıca 506 sayılı
Kanun'un aylık artışlarına dair hükümlerinden yararlanmaları gerekmektedir.
14. Söz konusu Vakıf tarafından kendilerine aylık bağlanan
başvurucular, muhtelif tarih aralıklarında emekli aylıklarına artış yapılmaması
nedeniyle Ankara iş mahkemelerinde alacak davaları açmışlardır. Açtıkları
davalarda başvurucular, emekli aylıklarında artış yapılmayan dönemler yönünden farkın
hesaplanarak kendilerine ödenmesini talep etmişlerdir.
15. Bu arada yargılama süreci devam ederken 13/2/2011 tarihli ve
6111 sayılı Kanun’un 53. maddesiyle 506 sayılı Kanun’un geçici 20. maddesine
eklenen beşinci fıkra ile aynı maddenin sandık emeklilerine yapılacak
yardımların düzenlendiği birinci fıkrasının (b) bendinin uygulanmasında;
yardımların sağlanması ve bağlanması yönünden alt sınırın belirlenmesinde
muadil miktar karşılaştırmasının esas alınacağı, bunun mevcut davalara da
uygulanacağı düzenlenmiştir.
16. 6111 sayılı Kanun 25/2/2011 tarihli ve 27857 Mükerrer sayılı
Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.
17. 6111 sayılı Kanun'un yürürlüğe girmesinin ardından davaları
görmekte olan yargılama makamları, açıldığı tarihteki mevzuat hükümlerine göre
kabul ile sonuçlanacak davaların yasal dayanağını oluşturan düzenlemenin
yargılama sürecindeki yasa değişikliğiyle ortadan kalktığı gerekçesine
dayanarak ret kararları vermiştir. Davaların reddine ilişkin kararlar, kanun
yolu denetiminden geçerek kesinleşmiş ve yargılama süreçleri sona ermiştir.
18. Yargılama süreçlerinin sona ermesinin ardından ekli (2)
numaralı tablonun (C) sütununda yer verilen başvurucular, bireysel başvuruda
bulunmuşladır.
IV. İLGİLİ HUKUK
19. İlgili hukuk için bkz. Zekiye
Şanlı, §§ 20-22; Yasemin Mutlu,
§§ 21-23.
V. İNCELEME VE GEREKÇE
20. Mahkemenin 21/3/2018 tarihinde yapmış olduğu toplantıda
başvurucuların 2015/3068 başvuru numarası altında birleştirilen başvuruları
incelenerek gereği düşünüldü:
A. Silahların Eşitliği
İlkesinin İhlal Edildiğine İlişkin İddia
1. Başvurucu Muhsin Dinç
Dışındaki Başvurucular Yönünden
a. Başvurucuların
İddiaları
21. Başvurucular, 6111 sayılı Kanun’un 53. maddesi ile 506
sayılı Kanun’un geçici 20. maddesine eklenen fıkranın devam eden davalara da
uygulanmasına ilişkin ibaresiyle açtıkları alacak davasının dayanağı olan ve
kendilerini haklı kılan Yargıtay içtihatlarının ortadan kaldırıldığını,
dolayısıyla devam eden yargı süreçlerine kanun çıkarılarak müdahale edildiğini
ileri sürmüşler; adil yargılanma hakkının ihlal edildiğini iddia etmişlerdir.
b. Değerlendirme
i. Kabul Edilebilirlik
Yönünden
22. Başvurucuların adil yargılanma hakkının ihlal edildiğine
ilişkin şikâyetleri açıkça dayanaktan yoksun olmayıp başka bir kabul edilmezlik
nedeni de bulunmadığından başvurunun bu kısmının kabul edilebilir olduğuna
karar verilmesi gerekir.
ii. Esas Yönünden
23. Başvuru konusuyla ilgili ilkeler, daha önce Anayasa
Mahkemesi tarafından Zekiye Şanlı ile Yasemin Mutlu başvurularına ilişkin
26/6/2014 tarihli kararda ortaya konulmuştur. Buna göre başvurucuların emekli
aylıklarına yapılması gerektiğini iddia ettikleri artış oranı yönünden kanunda
öngörülen alt sınırın belirlenmesinde, SGK sigortalılarına bağlanan yaşlılık
aylıklarına yapılan artış oranları ile karşılaştırılma ölçütü yerine muadil
miktar karşılaştırması esasının getirildiği iddiası mülkiyet hakkı bağlamında
incelenmiştir. Anayasa Mahkemesi; 506 sayılı Kanun’un geçici 20. maddesindeki
düzenlemelere işaret ederek zorlayıcı nitelikte kamu yararı amacına dayanan
düzenlemenin başvurucuyu ağır ve tahammül edilemez bir yük altına sokmadığı,
müdahalenin amacı ile başvurucuya yüklenen külfetin orantılı olduğu ve bu
bakımdan mülkiyet hakkının ihlal edilmediği sonucuna varmıştır (Zekiye Şanlı, §§ 49-632; Yasemin Mutlu, §§ 49-623).
24. Diğer taraftan başvurucuların 6111 sayılı Kanun’un 53.
maddesi ile 506 sayılı Kanun’un geçici 20. maddesine eklenen fıkranın devam
eden davalara da uygulanmasına yönelik şikâyeti ise adil yargılanma hakkının
bir unsuru olan silahların eşitliği ilkesi çerçevesinde değerlendirilmiştir (Zekiye Şanlı, § 44; Yasemin Mutlu, § 44). Bu doğrultuda silahların
eşitliği ilkesi güvencesi değerlendirilirken kanun çıkarılması suretiyle bu güvenceye
yapılan müdahalenin yargılamanın taraflarından birinin konumunda diğer tarafa
nazaran orantısız ve açık bir dengesizlik veya dezavantaj oluşturup
oluşturulmadığının tespit edilmesi gerektiği vurgulanmış, başvuruya konu olay
temelinde böyle bir dengesizlik veya dezavantaj oluşup oluşmadığı irdelenmiştir
(Zekiye Şanlı, §§ 64-86; Yasemin Mutlu, §§ 63-86).
25. Bu çerçevede yapılan değerlendirme sonucunda başvuruya konu
olaya ilişkin Yargıtay Hukuk Genel Kurulunun içtihadının varlığı karşısında
(bkz. § 13) -her ne kadar zorlayıcı bir kamu yararına dayansa da- kanun
değişikliğinin dava açılırken kişi lehine sonuçlanacağı anlaşılan durumu
değiştirmeye yönelik olduğu, davanın kişi lehine sonuçlanmasını imkânsız hâle
getirdiği tespit edilmiştir. Bu tespit ışığında silahların eşitliği güvencesine
yönelik müdahalenin öngörülebilir olmadığından meşru kabul edilemeyeceği,
dolayısıyla dezavantajlı hâle getirilen başvurucuya katlanılması zor külfetler
yüklendiği belirtilerek adil yargılanma hakkının ihlal edildiğine kanaat
getirilmiştir (Zekiye Şanlı,§§ 87, 88; Yasemin Mutlu, §§ 85, 86).
26. Somut başvuruda da Zekiye
Şanlı ile Yasemin Mutlu kararında
açıklanan ilkelerden ayrılmayı gerektirir bir durumun bulunmadığı
anlaşıldığından başvurucuların adil yargılanma hakkının ihlal edildiğine karar
verilmesi gerekmektedir.
27. Öte yandan başvurucular; yüksek miktarda prim ödemelerine
rağmen daha düşük miktarda prim ödeyenlerle aynı miktarda emekli aylığı almak
zorunda bırakıldıklarını, bu çerçevede 6111 sayılı Kanun’un 53. maddesi ile 506
sayılı Kanun’un geçici 20. maddesine eklenen fıkranın Vakfa ödedikleri primlere
el konulması sonucunu doğurduğunu belirterek mülkiyet ve sosyal güvenlik
haklarının ihlal edildiğini ileri sürmüşlerdir. Ancak başvurucuların adil
yargılanma hakkının ihlal edildiğine ilişkin şikâyetleri yönünden yapılan
değerlendirmede ihlal sonucuna varıldığından mülkiyet ve sosyal güvenlik
haklarının ihlal edildiğine yönelik iddialar kapsamında ayrıca değerlendirme
yapılmasına gerek görülmemiştir.
2. Başvurucu Muhsin Dinç
Yönünden
28. Başvurucu Muhsin Dinç, diğer başvurucular ile aynı
iddialarla silahların eşitliği ilkesinin ihlal edildiğini ileri sürmüştür.
29. Ancak başvuruya konu davanın kendi koşullarına bakıldığında
başvurucunun davasını 6111 sayılı Kanun’un 53. maddesinin yürürlüğe girdiği
tarihte açtığı, dolayısıyla Kanun'un yürürlüğe girdiği tarihte ortada devam
eden bir yargılama bulunmadığından davanın taraflarından birinin leh ve
aleyhine bir müdahaleden bahsedilemeyeceği sonucuna varılmaktadır. Bu durumda
başvurucu Muhsin Dinç'in adil yargılanma hakkına silahların eşitliği ilkesi
yönünden bir müdahalede bulunulmadığı anlaşılmaktadır.
30. Açıklanan gerekçelerle başvurunun bu kısmının diğer kabul
edilebilirlik nedenleri incelenmeksizin açıkça
dayanaktan yoksun olması nedeniyle kabul edilemez olduğuna karar
verilmesi gerekir.
B. Makul Sürede
Yargılanma Hakkının İhlal Edildiğine İlişkin İddia
31. Başvurucu Göral Savur,
yargılamanın uzun sürdüğünü belirterek makul sürede yargılanma hakkının ihlal
edildiğini ileri sürmüştür.
1. Kabul Edilebilirlik
Yönünden
32. Açıkça dayanaktan yoksun olmadığı ve kabul edilemezliğine karar
verilmesini gerektirecek başka bir neden de bulunmadığı anlaşılan makul sürede
yargılanma hakkının ihlal edildiğine ilişkin iddianın kabul edilebilir olduğuna
karar verilmesi gerekir.
2. Esas Yönünden
33. Medeni hak ve yükümlülüklere ilişkin olan iş mahkemeleri
nezdinde açılan davalarda yargılama süresi tespit edilirken sürenin başlangıç
tarihi olarak uyuşmazlığı karara bağlayacak davanın açıldığı tarih; sürenin
sona erdiği tarih olarak yargılamanın sona erdiği (Nesrin Kılıç, B. No: 2013/772, 7/11/2013, § 69); yargılaması
devam eden davalar yönünden ise Anayasa Mahkemesinin makul sürede yargılanma
hakkının ihlal edildiğine ilişkin şikâyetle ilgili kararını verdiği tarih esas
alınır (Mehmet Salih Ayyıldız, B.
No: 2012/397, 17/11/2014, § 25).
34. İş mahkemelerinde görülen davalarda yargılama süresinin
makul olup olmadığı değerlendirilirken yargılamanın karmaşıklığı ve kaç
dereceli olduğu, tarafların ve ilgili makamların yargılama sürecindeki tutumu
ve başvurucunun yargılamanın süratle sonuçlandırılmasındaki menfaatinin
niteliği gibi hususlar dikkate alınır (Nesrin
Kılıç, §§ 57, 58).
35. Anılan ilkeler ve Anayasa Mahkemesinin benzer başvurularda
verdiği kararlar dikkate alındığında somut olaydaki 7 yıl 2 aylık yargılama
süresinin makul olmadığı sonucuna varmak gerekir.
36. Açıklanan gerekçelerle Anayasa’nın 36. maddesinde güvence
altına alınan makul sürede yargılanma hakkının ihlal edildiğine karar verilmesi
gerekir.
C. 6216 Sayılı Kanun'un
50. Maddesi Yönünden
37. 30/3/2011 tarihli ve 6216 sayılı Anayasa Mahkemesinin
Kuruluşu ve Yargılama Usulleri Hakkında Kanun’un 50. maddesinin (1) ve (2)
numaralı fıkraları şöyledir:
“(1) Esas inceleme sonunda, başvurucunun
hakkının ihlal edildiğine ya da edilmediğine karar verilir. İhlal kararı
verilmesi hâlinde ihlalin ve sonuçlarının ortadan kaldırılması için yapılması
gerekenlere hükmedilir…
(2)
Tespit edilen ihlal bir mahkeme kararından kaynaklanmışsa, ihlali ve
sonuçlarını ortadan kaldırmak için yeniden yargılama yapmak üzere dosya ilgili
mahkemeye gönderilir. Yeniden yargılama yapılmasında hukuki yarar bulunmayan
hâllerde başvurucu lehine tazminata hükmedilebilir veya genel mahkemelerde dava
açılması yolu gösterilebilir. Yeniden yargılama yapmakla yükümlü mahkeme,
Anayasa Mahkemesinin ihlal kararında açıkladığı ihlali ve sonuçlarını ortadan
kaldıracak şekilde mümkünse dosya üzerinden karar verir.”
38. Başvurucular, adil yargılanma hakkının ihlal edildiğinin
tespit edilerek lehlerine maddi tazminata hükmedilmesini talep etmişlerdir.
39. Başvurucu Muhsin Dinç dışındaki başvurucuların Anayasa’nın
36. maddesinde güvence altına alınan silahların eşitliği ilkesinin, başvurucu Göral Savur yönünden ayrıca makul sürede yargılanma
hakkının ihlal edildiği sonucuna varılmıştır.
40. Başvurucu Muhsin Dinç dışındaki başvurucuların adil
yargılanma hakkı kapsamında silahların eşitliği ilkesinin ihlalinin giderimi
yönünden ise 6111 sayılı Kanun’un 53. maddesi ile 506 sayılı Kanun’un geçici
20. maddesine eklenen fıkranın devam eden davalara da uygulanmasının ihlal
sonucuna yol açtığı dikkate alınmalıdır. Dolayısıyla Anayasa Mahkemesinin Zekiye Şanlı ile Yasemin Mutlu kararlarında belirtilen ilkeler doğrultusunda,
devam eden davalara uygulanması sonucuna yol açan söz konusu kanun hükmünün
yürürlüğünden önceki hukuksal duruma göre uyuşmazlıkların çözüme kavuşturulması
adil yargılanma hakkı kapsamında silahların eşitliği ilkesinin ihlalinin
sonuçlarının ortadan kaldırılmasını sağlayabilecek uygun bir çözüm yolu olarak
görülmüştür. Bu bağlamda her somut olayın özelliğine göre tazminatın
değerlendirilmesi kural olarak derece mahkemelerinin görevine girmektedir. Bu
sebeple yeniden yargılama yapılmasında hukuki yarar bulunduğundan kararın bir
örneğinin yeniden yargılama yapılmak üzere ekli (2) numaralı tablonun (F)
sütununda yer verilen mahkemelere gönderilmesine karar verilmesi gerekir.
41. Silahların eşitliği ilkesinin ihlali nedeniyle yeniden
yargılamaya hükmedilmesi yeterli bir giderim oluşturduğundan başvurucuların
diğer tazminat taleplerinin reddine karar verilmesi gerekir.
42. İhlal tespitiyle giderilemeyecek olan manevi zararları
karşılığında başvurucu Göral Savur'a net 8.100 TL
manevi tazminat ödenmesine karar verilmesi gerekir.
43. Avukat Ebru Tarakçı Çimen tarafından temsil edilen
başvuruculara 1.980 TL vekâlet ücretinin müştereken ödenmesine, Avukat Yılmaz İçöz tarafından temsil edilen başvuruculara 1.980 TL
vekâlet ücretinin müştereken ödenmesine, Avukat Mehmet Erol Alsan tarafından
temsil edilen başvuruculara 1.980 TL vekâlet ücretinin müştereken ödenmesine,
Avukat Oya Aydın Göktaş ile Hazal Büşra İlhan tarafından temsil edilen
başvuruculara 1.980 TL vekâlet ücretinin müştereken ödenmesine, Avukat Atila
Doğan tarafından temsil edilen başvurucuya 1.980 TL vekâlet ücretinin
ödenmesine, dosyadaki belgelerden tespit edilen 2015 yılında yapılan başvurular
için 226,90 TL ve 2016 yılında yapılan başvurular için 239,50 TL harç
giderinden oluşan yargılama giderinin her bir başvurucuya ayrı ayrı ödenmesine
karar verilmesi gerekir.
VI. HÜKÜM
Açıklanan gerekçelerle;
A. 1. Adil yargılanma hakkı kapsamında silahların eşitliği
ilkesinin ihlal edildiğine ilişkin iddialar yönünden başvurucu Muhsin Dinç'in
iddiasının açıkça dayanaktan yoksun olması nedeniyle
KABUL EDİLEMEZ OLDUĞUNA,
2. Adil yargılanma hakkı
kapsamında silahların eşitliği ilkesinin ihlal edildiğine ilişkin iddialar
yönünden diğer başvurucuların iddialarının KABUL EDİLEBİLİR OLDUĞUNA,
3. Başvurucu Göral Savur'un makul sürede yargılanma hakkının ihlal
edildiğine ilişkin iddiasının KABUL EDİLEBİLİR OLDUĞUNA,
B. 1. Anayasa'nın 36. maddesinde güvence altına alınan adil
yargılanma hakkı kapsamında silahların eşitliği ilkesinin İHLAL EDİLDİĞİNE,
2. Anayasa'nın 36.
maddesinde güvence altına alınan makul sürede yargılanma hakkının İHLAL
EDİLDİĞİNE,
C. Kararın birer örneğinin Anayasa'nın 36. maddesinde güvence
altına alınan silahların eşitliği ilkesinin ihlalinin sonuçlarının ortadan
kaldırılması için yeniden yargılama yapılmak üzere ekli (2) numaralı tablonun
(F) sütununda yer verilen mahkemelere GÖNDERİLMESİNE,
D. Başvurucu Göral Savur'a 8.100 TL
net manevi tazminat ÖDENMESİNE, başvurucuların diğer taleplerinin REDDİNE,
E. Ekli (1) numaralı tabloda yer alan vekâlet ücretlerinin ve
ekli (2) numaralı tablonun (H) sütununda yer alan harçların BAŞVURUCULARA AYRI
AYRI ÖDENMESİNE,
F. Ödemelerin, kararın tebliğini takiben başvurucuların Maliye
Bakanlığına başvuru tarihinden itibaren dört ay içinde yapılmasına, ödemede
gecikme olması hâlinde bu sürenin sona erdiği tarihten ödeme tarihine kadar
geçen süre için yasal FAİZ UYGULANMASINA,
G. Kararın bir örneğinin Adalet Bakanlığına GÖNDERİLMESİNE
21/3/2018 tarihinde OYBİRLİĞİYLE karar verildi.
EK:1 TABLO
İlgili Başvurucular
|
Vekâlet
Ücretleri
|
Avukat Ebru Tarakçı Çimen tarafından temsil edilen
başvurucular
|
1.980 TL (müştereken)
|
Avukat Yılmaz İçöz tarafından temsil
edilen başvurucular
|
1.980 TL (müştereken)
|
Avukat Mehmet Erol Alsan tarafından temsil edilen başvurucular
|
1.980 TL (müştereken)
|
Avukatlar Oya Aydın Göktaş ile Hazal Büşra İlhan tarafından
temsil edilen başvurucular
|
1.980 TL (müştereken)
|
Avukat Atila Doğan tarafından temsil edilen
başvurucu
|
1.980 TL
|
EK-2 TABLO
A
|
B
|
C
|
D
|
E
|
F
|
G
|
H
|
Sıra
|
Başvuru Numarası
|
Başvurucu/lar
|
T.C. Kimlik No.
|
Vekili
|
İlk Derece Mahkemeleri
|
Esas No
|
Başvuru Harcı (TL)
|
1
|
2015/3068
|
Hülya KARACAOĞLAN
|
***
|
Ebru TARAKÇI ÇİMEN
|
Ankara 16. İş Mahkemesi
|
2011/169
|
226,90
|
2
|
2015/9322
|
Ahmet Tosun GEZER
|
***
|
Yılmaz İÇÖZ
|
Ankara 4. İş Mahkemesi
|
2009/636
|
226,90
|
3
|
2016/1922
|
Behiye Tülay DOĞULUGİL
|
***
|
Mehmet Erol ALSAN
|
Ankara 4. İş Mahkemesi
|
2009/637
|
239,50
|
4
|
2016/1923
|
Zerrin AKÖZ
|
***
|
Mehmet Erol ALSAN
|
Ankara 4. İş Mahkemesi
|
2009/655
|
239,50
|
5
|
2016/2083
|
Mustafa SUCU
|
***
|
Oya Aydın GÖKTAŞ
Hazal Büşra İLHAN
|
Ankara 3. İş Mahkemesi
|
2010/953
|
239,50
|
6
|
2016/3639
|
Adnan ÖZKAN
|
***
|
Mehmet Erol ALSAN
|
Ankara 2. İş Mahkemesi
|
2011/326
|
239,50
|
7
|
2016/3640
|
Mahmut ALBAYRAK
|
***
|
Mehmet Erol ALSAN
|
Ankara 2. İş Mahkemesi
|
2011/232
|
239,50
|
8
|
2016/3641
|
Yavuz ŞAHİNGİL
|
***
|
Mehmet Erol ALSAN
|
Ankara 2. İş Mahkemesi
|
2011/230
|
239,50
|
9
|
2016/3642
|
Mahfuz BULUTTEKİN
|
***
|
Mehmet Erol ALSAN
|
Ankara 2. İş Mahkemesi
|
2011/350
|
239,50
|
10
|
2016/4392
|
Lütfiye AKDAĞLI
|
***
|
Mehmet Erol ALSAN
|
Ankara 2. İş Mahkemesi
|
2011/346
|
239,50
|
11
|
2016/4393
|
Adnan YILDIRIM
|
***
|
Mehmet Erol ALSAN
|
Ankara 2. İş Mahkemesi
|
2011/342
|
239,50
|
12
|
2016/4395
|
Mustafa Semih AKDAĞLI
|
***
|
Mehmet Erol ALSAN
|
Ankara 2. İş Mahkemesi
|
2011/322
|
239,50
|
13
|
2016/4764
|
Yunus ERDOĞAN
|
***
|
Mehmet Erol ALSAN
|
Ankara 4. İş Mahkemesi
|
2011/213
|
239,50
|
14
|
2016/9395
|
Mehmet CANSIZ
|
***
|
Mehmet Erol ALSAN
|
Ankara 2. İş Mahkemesi
|
2011/328
|
239,50
|
15
|
2015/15365
|
Süreyya EVLİYAOĞLU
|
***
|
Ebru TARAKÇI ÇİMEN
|
Ankara 4. İş Mahkemesi
|
2009/348
|
226,90
|
16
|
2015/8551
|
Zeliha Güzin ÖZKAN
|
***
|
Ebru TARAKÇI ÇİMEN
|
Ankara 15. İş Mahkemesi
|
2008/1067
|
226,90
|
17
|
2015/10442
|
Vicdan KARAMANLI
|
***
|
Ebru TARAKÇI ÇİMEN
|
Ankara 4. İş Mahkemesi
|
2011/340
|
226,90
|
18
|
2015/16236
|
Nevin ALPAY
|
***
|
Ebru TARAKÇI ÇİMEN
|
Ankara 11. İş Mahkemesi
|
2009/82
|
226,90
|
19
|
2016/26812
|
Fehamet TANRIDAN
|
***
|
Ebru TARAKÇI ÇİMEN
|
Ankara 2. İş Mahkemesi
|
2009/817
|
239,50
|
20
|
2016/26814
|
Ali ÜNAL
|
***
|
Ebru TARAKÇI ÇİMEN
|
Ankara 2. İş Mahkemesi
|
2009/819
|
239,50
|
21
|
2016/4189
|
Halis OKUR
|
***
|
Yılmaz İÇÖZ
|
Ankara 4. İş Mahkemesi
|
2009/643
|
239,50
|
22
|
2015/8438
|
Perihan TIĞLIOĞLU
|
***
|
Ebru TARAKÇI ÇİMEN
|
Ankara 2. İş Mahkemesi
|
2011/180
|
226,90
|
23
|
2015/8444
|
Hülya SARI
|
***
|
Ebru TARAKÇI ÇİMEN
|
Ankara 3. İş Mahkemesi
|
2010/1083
|
226,90
|
24
|
2015/8446
|
Suna ELERMAN
|
***
|
Ebru TARAKÇI ÇİMEN
|
Ankara 2. İş Mahkemesi
|
2011/428
|
226,90
|
25
|
2015/8448
|
Sülin AVCI
|
***
|
Ebru TARAKÇI ÇİMEN
|
Ankara 6. İş Mahkemesi
|
2009/332
|
226,90
|
26
|
2015/8450
|
Ömer KOÇYİĞİT
|
***
|
Ebru TARAKÇI ÇİMEN
|
Ankara 16. İş Mahkemesi
|
2011/302
|
226,90
|
27
|
2015/8452
|
Yasemin Güneş AYBER
|
***
|
Ebru TARAKÇI ÇİMEN
|
Ankara 6. İş Mahkemesi
|
2010/805
|
226,90
|
28
|
2015/8454
|
Nurten TELCİ
|
***
|
Ebru TARAKÇI ÇİMEN
|
Ankara 2. İş Mahkemesi
|
2010/818
|
226,90
|
29
|
2015/8456
|
Şengül SOLMAZ
|
***
|
Ebru TARAKÇI ÇİMEN
|
Ankara 10. İş Mahkemesi
|
2011/306
|
226,90
|
30
|
2015/8460
|
Nergiz UYTUN
|
***
|
Ebru TARAKÇI ÇİMEN
|
Ankara 15. İş Mahkemesi
|
2010/571
|
226,90
|
31
|
2016/4191
|
Ercüment UĞURGÖR
|
***
|
Yılmaz İÇÖZ
|
Ankara 4. İş Mahkemesi
|
2009/640
|
239,50
|
32
|
2015/16572
|
Gül COŞKUN AK
Gülşen ÇOŞKUN
Mustafa Murat COŞKUN
Emine ŞİMŞEK
Pınar COŞKUN
|
***
|
Ebru TARAKÇI ÇİMEN
|
Ankara 2. İş Mahkemesi
|
2011/422
|
226,90
|
33
|
2015/10168
|
Hamiyet TÜRKER
|
***
|
Oya Aydın GÖKTAŞ
Hazal Büşra İLHAN
|
Ankara 2. İş Mahkemesi
|
2011/330
|
226,90
|
34
|
2015/10169
|
Nebahat ÇAMAŞ
|
***
|
Oya Aydın GÖKTAŞ
Hazal Büşra İLHAN
|
Ankara 2. İş Mahkemesi
|
2011/334
|
226,90
|
35
|
2015/10171
|
Hatice NAZİKER
|
***
|
Oya Aydın GÖKTAŞ
Hazal Büşra İLHAN
|
Ankara 12. İş Mahkemesi
|
2011/124
|
226,90
|
36
|
2015/10173
|
Rafet KOÇ
|
***
|
Oya Aydın GÖKTAŞ
Hazal Büşra İLHAN
|
Ankara 10. İş Mahkemesi
|
2011/242
|
226,90
|
37
|
2015/10431
|
Hasan ŞENDİL
|
***
|
Ebru TARAKÇI ÇİMEN
|
Ankara 2. İş Mahkemesi
|
2011/177
|
226,90
|
38
|
2015/10438
|
Semra BAĞCIOĞLU
|
***
|
Ebru TARAKÇI ÇİMEN
|
Ankara 4. İş Mahkemesi
|
2009/351
|
226,90
|
39
|
2015/10440
|
Ayşe Selma TAMER
|
***
|
Ebru TARAKÇI ÇİMEN
|
Ankara 4. İş Mahkemesi
|
2009/350
|
226,90
|
40
|
2015/10444
|
Osman KILIÇARSLAN
|
***
|
Ebru TARAKÇI ÇİMEN
|
Ankara 10. İş Mahkemesi
|
2011/233
|
226,90
|
41
|
2015/10446
|
Utku TOPKAYA
|
***
|
Ebru TARAKÇI ÇİMEN
|
Ankara 8. İş Mahkemesi
|
2010/1188
|
226,90
|
42
|
2015/10734
|
Vedat SERTTAŞ
|
***
|
Ebru TARAKÇI ÇİMEN
|
Ankara 16. İş Mahkemesi
|
2011/162
|
226,90
|
43
|
2015/10735
|
Melek SOYKAN
|
***
|
Ebru TARAKÇI ÇİMEN
|
Ankara 8. İş Mahkemesi
|
2010/1153
|
226,90
|
44
|
2015/10739
|
Halil İbrahim DEMİRBAĞ
|
***
|
Ebru TARAKÇI ÇİMEN
|
Ankara 15. İş Mahkemesi
|
2008/1082
|
226,90
|
45
|
2015/10740
|
Recep TURUNÇ
|
***
|
Ebru TARAKÇI ÇİMEN
|
Ankara 2. İş Mahkemesi
|
2011/183
|
226,90
|
46
|
2015/10742
|
Fatma ÇÖLGEÇEN
|
***
|
Ebru TARAKÇI ÇİMEN
|
Ankara 13. İş Mahkemesi
|
2010/1159
|
226,90
|
47
|
2015/10743
|
Muzaffer GÜNLER
|
***
|
Ebru TARAKÇI ÇİMEN
|
Ankara 6. İş Mahkemesi
|
2010/808
|
226,90
|
48
|
2015/11771
|
Mine ÖNSER
|
***
|
Oya Aydın GÖKTAŞ
Hazal Büşra İLHAN
|
Ankara 15. İş Mahkemesi
|
2011/149
|
226,90
|
49
|
2015/11772
|
Beşir BAL
|
***
|
Oya Aydın GÖKTAŞ
Hazal Büşra İLHAN
|
Ankara 15. İş Mahkemesi
|
2011/144
|
226,90
|
50
|
2015/11773
|
Cemalettin Yılmaz TEMUÇİN
|
***
|
Oya Aydın GÖKTAŞ
Hazal Büşra İLHAN
|
Ankara 15. İş Mahkemesi
|
2011/146
|
226,90
|
51
|
2015/11774
|
Rıza EKİNCİ
|
***
|
Oya Aydın GÖKTAŞ
Hazal Büşra İLHAN
|
Ankara 15. İş Mahkemesi
|
2011/151
|
226,90
|
52
|
2015/11775
|
Süleyman Sami AKGÜN
|
***
|
Oya Aydın GÖKTAŞ
Hazal Büşra İLHAN
|
Ankara 15. İş Mahkemesi
|
2011/153
|
226,90
|
53
|
2015/11776
|
Halit İNCE
|
***
|
Oya Aydın GÖKTAŞ
Hazal Büşra İLHAN
|
Ankara 11. İş Mahkemesi
|
2011/346
|
226,90
|
54
|
2015/11777
|
Fatma Oya TOPLAYICI
|
***
|
Oya Aydın GÖKTAŞ
Hazal Büşra İLHAN
|
Ankara 11. İş Mahkemesi
|
2011/357
|
226,90
|
55
|
2015/11778
|
Ayşe Nur GÜL
|
***
|
Oya Aydın GÖKTAŞ
Hazal Büşra İLHAN
|
Ankara 11. İş Mahkemesi
|
2011/361
|
226,90
|
56
|
2015/11779
|
Asude Yüksel YİĞİT
|
***
|
Oya Aydın GÖKTAŞ
Hazal Büşra İLHAN
|
Ankara 15. İş Mahkemesi
|
2011/332
|
226,90
|
57
|
2015/11780
|
Ayhan BEKİROĞLU
|
***
|
Oya Aydın GÖKTAŞ
Hazal Büşra İLHAN
|
Ankara 5. İş Mahkemesi
|
2011/126
|
226,90
|
58
|
2015/11781
|
Ayşe İNCE
|
***
|
Oya Aydın GÖKTAŞ
Hazal Büşra İLHAN
|
Ankara 11. İş Mahkemesi
|
2011/344
|
226,90
|
59
|
2015/11783
|
Ümit Tülay ALP
|
***
|
Oya Aydın GÖKTAŞ
Hazal Büşra İLHAN
|
Ankara 11. İş Mahkemesi
|
2011/362
|
226,90
|
60
|
2015/11784
|
Ayla BEBEK
|
***
|
Oya Aydın GÖKTAŞ
Hazal Büşra İLHAN
|
Ankara 4. İş Mahkemesi
|
2011/222
|
226,90
|
61
|
2015/11785
|
Şaban Erdoğan BEBEK
|
***
|
Oya Aydın GÖKTAŞ
Hazal Büşra İLHAN
|
Ankara 4. İş Mahkemesi
|
2011/214
|
226,90
|
62
|
2015/11786
|
Süleyman Sırrı KIRANOĞLU
|
***
|
Oya Aydın GÖKTAŞ
Hazal Büşra İLHAN
|
Ankara 4. İş Mahkemesi
|
2011/215
|
226,90
|
63
|
2015/10524
|
Şengül KATARCI
|
***
|
Yılmaz İÇÖZ
|
Ankara 15. İş Mahkemesi
|
2011/154
|
226,90
|
64
|
2015/11787
|
Altan SAMATYALI
|
***
|
Oya Aydın GÖKTAŞ
Hazal Büşra İLHAN
|
Ankara 14. İş Mahkemesi
|
2010/635
|
226,90
|
65
|
2015/11788
|
Ersan Sami GÜL
|
***
|
Oya Aydın GÖKTAŞ
Hazal Büşra İLHAN
|
Ankara 14. İş Mahkemesi
|
2010/636
|
226,90
|
66
|
2015/11789
|
Mustafa Selim YILMAZ
|
***
|
Oya Aydın GÖKTAŞ
Hazal Büşra İLHAN
|
Ankara 5. İş Mahkemesi
|
2011/120
|
226,90
|
67
|
2015/12587
|
Habibe Adalet AKINCI
|
***
|
Atila DOĞAN
|
Ankara 5. İş Mahkemesi
|
2009/37
|
226,90
|
68
|
2015/13217
|
Güzide ALKIŞLA
|
|